Raytracing trafi do kart z serii GTX

Technologia opracowana i wprowadzona do najnowszych kart graficznych nVidia GeForce RTX 20xx trafi do starszych braci- modeli z serii GTX na architekturze Pascal, Volta oraz Turing.

Czym jest Raytracing?

Raytracing czyli technika śledzenia promieni pozwala na uzyskanie realistycznych odzwierciedleń światła oraz odbić (np w lustrach czy kałużach) głównie w profesjonalnych projektach graficznych i filmowych, jednak Nvidia w 2018 roku przedstawiła karty graficzne z serii RTX, zawierające dodatkowe procesory odpowiadające za właśnie śledzenie promieni światła. Moc obliczeniowa potrzebna do tego zadania jest tak ogromna że tylko najnowsze flagowe karty dostały taką funkcję. Niedawno AMD pokazało śledzenie promieni w wykonaniu karty Radeon Vega która nie zawiera dodatkowych komponentów do tego typu obliczeń.

18 marca 2019 roku podczas konferencji Game Developers Conference w San Francisco Nvidia poinformowała o kilku ważnych i interesujących rozwiązaniach oraz o najciekawszej niespodziance- raytracing trafi w kwietniu na starsze karty GTX. Firma zaznacza jednak że wydajność na starszych kartach może być nawet 3 razy mniejsza niż na kartach RTX, które i tak mocno zwalniają.

Które karty dostaną funkcję raytracingu?

  • GTX 1060 (6GB)
  • GTX 1070
  • GTX 1070Ti
  • GTX 1080
  • GTX 1080Ti
  • Titan X
  • Titan XP
  • TITAN V
  • GTX 1660
  • GTX 1660Ti
Źródło: Nvidia

W kwietniu 2019 ma zostać wydany sterownik umożliwiający wdrożenie śledzenia promieni na kartach z rdzeniami Pascal, Volta oraz Turing bez dodatkowych procesorów odpowiedzialnych za to.

Źródło: informacja prasowa Nvidia (zdjęcia)

3 Udostępnień

Radosław Resiak

Autor i redaktor naczelny bloga E-Strefa.com.pl